Slovenskí organizátori pripravili jednoduchú trať, ktorá viedla z Bratislavy smerom na Gabčíkovo a späť, pričom sa finišovalo pred budovou SND. Keďže neobsahovala žiadne profilové prekážky, v hlavnom meste SR sme mali vidieť hromadný dojazd.
     
Jednorazovka V4: GP Slovensko 2015 (UCI Europe Tour; 1.2; 2. ročník)
24.5. nedeľa rovinatá ciel rovina Bratislava > Bratislava 152 km vitaz Kaňkovský
vlanajsi-rocnikuvod-k-pretekom
 
Na štarte sa predstavilo 144 cyklistov, z toho bolo 39 slovenských pretekárov a pre niektorých z nich to bola prvá skúsenosť s takýmto podujatím. V očakávanom záverečnom špurte mal najväčšie šance presadiť sa Erik Baška, na ktorého jazdil český tím AWT-GreenWay. V úlohe rozhodcu sa na pretekoch predstavil Milan Dvorščík, ktorý už na méte piatich kilometrov udelil pokutu TUFU Prostějov za jazdu ich cyklistu za autom. Na prvých kilometroch sa odohral pád, po ktorom musel skončiť maďarský cyklista.
 
Úvodné pokusy o únik neboli úspešné, hlavný balík zatiaľ nedovolil nikomu poskočiť dopredu. Tempo bolo celkom svižné, rýchlostný priemer prvej hodiny ukazoval 47 km/h. Pelotón išiel po vetre, preto bolo náročné dostať sa do úniku. Situácia sa však zmenila, keď sa zmenil smer jazdy a vietor začal fúkať na hlavný balík zboku. Ten sa z toho dôvodu natiahol a mnohí jazdci to chceli využiť. V tom momente mal defekt Erik Baška. Slovenský jazdec sa dokázal vrátiť späť do pelotónu, ale to už tam chýbalo 14 pretekárov, ktorí si na čele vybudovali odstup.
 
Táto skupina však pred hlavným balíkom nevydržala dlhú dobu, niektoré celky im nechceli darovať dôležitý priestor, preto ich čoskoro priviedli späť. Juraj Bellan musel riešiť defekt predného kolesa, ale hneď sa dostal do hlavného balíka. Na čele sa potom usadila nová skupina šiestich jazdcov, v ktorej sa nachádzal aj Martin Mahďar a ktorá si vypracovala náskok 16 sekúnd. Ani tentoraz nedostali utečenci k dispozícii veľký náskok, i keď pelotón ich okamžite nepohltil. Na jeho čele sa striedali silné tímy, ktoré stále udržiavali vysokú rýchlosť, preto cyklisti odjazdili sto kilometrov s priemerom 50 km/h.
 
Toto robilo problémy niektorým pretekárom, jedným z nich bol Mário Daško, ktorý sa pohyboval na chvoste balíka. Pretekár Cycling Academy Team nakoniec z pretekov odstúpil. Defekt dostal aj Filip Taragel. Skupina s Martinom Mahďarom bola napokon chytená. Niektoré celky sa začali pripravovať na hromadný dojazd a udržiavali vysoké tempo, ale aj tak sa podarilo odskočiť dopredu trom jazdcom, ktorí si postupne vybudovali 80-sekundový náskok a naďalej sa zvyšoval. Do cieľa zostávalo 30 kilometrov. Ich odstup sa priblížil k dvom minútam, ale v pelotóne nechcel nikto zobrať na seba zodpovednosť a začať ho seriózne sťahovať.
 
Medzitým sme videli pád, do ktorého sa dostali aj dvaja jazdci z CK Banská Bystrica. Napokon sa v balíku začalo jazdiť rýchlejšie a dvadsať kilometrov pred cieľom mala vedúca skupina náskok 70 sekúnd. Zdalo sa, že táto naháňačka bude pokračovať až tesne pred cieľovú pásku, ale vo vedúcej skupine si nastúpil pretekár tímu Kolss-BDC a vzdialil sa svojim súperom. Tí sa potom vrátili do pelotónu a osamotený jazdec na čele mal k dobru jednu minútu desať kilometrov pred cieľom. Ale proti presile jeho náskok rýchlo klesal. Na posledných piatich kilometroch mal k dobru 30 sekúnd, no nakoniec mu chýbali dva kilometre, aby to dotiahol až do cieľa. O víťazovi dnešných pretekov tak podľa predpokladov rozhodol záverečný špurt.
 
Včerajšie víťazstvo si zopakoval Alois Kaňkovský (Whirlpool-Author), hneď za ním finišoval Erik Baška. Na treťom mieste skončil ďalší český zástupca Jiří Hochmann z celku Dukla Praha. Do Top 10 sa zo Slovákov dostal ešte ôsmy Ľuboš Malovec. "Akademik" teda získal UCI body včera aj dnes.
 
Celkovo si naši pretekári z V4 odniesli 43 UCI bodov, všetky dvadsať trojkári, ktorí sú už jednou nohou na MS v Richmonde. Vlani bola žatva, najmä medzi eliťákmi, väčšia. Spolu brali 102 bodov.
 
 
VÝSLEDKY PRETEKOV:
1. vlajka KAŇKOVSKÝ Alois WHIRLPOOL - AUTHOR 3h 15' 43''
2. vlajka BAŠKA Erik AWT-GREENWAY + 00' 00''
3. vlajka HOCHMANN Jíří DUKLA PRAHA + 00' 00''
8. vlajka MALOVEC Lubos CYCLING ACADEMY TEAM + 00' 00''
19. vlajka CHALÁS Jaroslav PODJAVORINSKÝ REGIÓN + 00' 00''
vlajka väčšina Slovákov + 00' 00''
 
pdf-ikona KOMPLETNÉ VÝSLEDKY
 
 
- ospravedlňujeme sa za silný vietor v pozadí, ktorý sa rozfúkal tesne po dojazde. Pre Okolo Slovenska budeme mať k dispozícii na mikrofóne aj chránič pred vetrom...
 
 
Malá fotogaléria z V4 GP Slovakia (autor: Jaroslav Maliňák, Cycling-Info.sk):
 
 
Slováci na štvrtej jednorazovke V4:
Kemo Dukla Trenčín: Roman Broniš, Martin Dubeň, Juraj Lajcha, Martin Mahďar, Patrik Tybor a Renzo Zanelli (DS: Michal Kunic)
CK Banská Bystrica: Lukáš Bátora, Miroslav Debnár, Martin Fraňo, Tomáš Harag, Jozef Palčák a Ivan Viglaský (DS: Anton Bátora)
Región Bratislavy: Ondrej Glajza, Daniel Kľúčik, Filip Vančo, Andrián Babič, Martin Šmýkal, Dominik Zaťko,
PROefekt Team: Daniel Čarnoky, Matej Fačkovec, Vladimír Hojdík, Juraj Karas, Tomáš Nagy a Tomáš Salák
Podjavorinský región: Jaroslav Chalás, Juraj Kováčik, Filip Taragel, Marek Mego, Marek Urbančok, Eduard Evinič
CK Firefly: Denis Baška, Juraj Bellan, Marek Ganc, Matej Krajíček, Simon Mičuda, Andrej Strmiska (DS: Matej Vyšňa)
AWT-GreenWay: Erik Baška (DS: Martin Riška)
Amplatz-BMC: Marek Čanecký (DS: Adam Homolka)
Cycling Academy Team: Ľuboš Malovec, Mário Daško (DS: Ján Valach)
CK Příbram Fany Gastro: Robert Málik
 
 
slovensko-profil
 
 
slovensko-mapa-mala