Peter Velits je zatiaľ jedným z najaktívnejších cyklistov na Okolo Baskicka. V prvej etape špurtoval o víťazstvo, v druhej takmer tiež. Na tretí deň sa karta obrátila a výkon v záverečnom stúpaní všetkých sklamal. Štvrtá etapa bola znova vynikajúca. Peter sa prezentoval azda najlepším výkonom zo všetkých a dlho držal svoje, ale aj naše nádeje na úspech. Opäť je to ako na hojdačke.
 
 
 
Vráťme sa ešte ku včerajšej tretej etape. Do záverečného stúpania si šiel ako líder tímu. Ten ťa k nemu dotiahol na čele. Chcel si sa udržať čo najvyššie v celkovom podarí. Nevyšlo to, strata aj umiestnenie dobre nevyzeralo.
 
Prvý ostrý úsek stúpania som ešte prežil, už som ale vedel, že nie je to ideálne. Potom to už dopadlo, ako dopadlo. Veľmi zlé nohy. Tie prudké kopce a nástupy mi stále robia problémy. Musím sa toho zbaviť. Samozrejme, je to škoda, sklamaní boli aj v tíme, chceli sme tu zájsť niečo aj v celkovom poradí.
 
 
Dnes úplne naopak, fantastický výkon. Viac než sto kilometrov v úniku, jasne najaktívnejší pretekár vpredu, napokon nie najhoršia strata v cieli. Ako to vnímaš ty?
 
Bol to celkom dobrý výkon, s ním môžem byť spokojný, ale na výkony sa v cyklistike nehrá. Dôležitý je výsledok a keby ho dnešný deň priniesol, bolo by to ďaleko lepšie. Samozrejme, nie každému úniku to vyjde. Som rád, že som dnes niečo skúsil a aspoň trochu odčinil včerajšok.
 
 
V závere ti kolegovia v úniku už vôbec nepomáhali. Oddrel si si to vpredu sám. Zle sa na to pozeralo.
 
Áno, škoda, že v posledných dvoch - troch desiatkach kilometrov spolupráca akoby skončila. Mali sme veľmi dlho výborný náskok, ale ostatní už nechceli potiahnuť. Akoby čakali, že kedy nás už dobehnú a máme hotovo. Pritom stále šanca žila. Bolo to trocha demotivujúce, ale na to sa nebudem vyhovárať.
 
 
Ako to vlastne vzniklo, že si šiel do úniku? Čo na to šéf tímu Brian Holm?
 
Dostali sme pokyn, že by bolo dobré dnes niekoho mať v úniku, pretože sme už boli mimo celkového poradia. Nemôžem povedať, že som sa skúšal dostať do každého pokusu, ktorý vznikol, ale napokon sa jeden podaril. Cítil som, že by bolo dobré neúspech zo včerajška, kedy na mňa tím šiel, kolegom vrátiť skrze nejaký úspech. Verili sme tomu, že v záverečnom kopci si to rozdajú favoriti medzi sebou a možno sa nebudú až tak zaoberať únikom.
 
 
V poriadku, ale ty si bol v úniku práve najlepšie postaveným cyklistom v celkovom poradí. Pelotón sa najviac obával teba a aj kvôli tomu na konci iniciatívu prebrali borci Sky a Movistaru. Strata pelotónu šla veľmi rýchlo dole.
 
Nemyslím si, že tie takmer dve minúty boli ohrozením pre najväčších favoritov. Tiež vedeli, že v závere už nebudem mať sily, aby som nebodaj šiel ich tempo.
 
 
Nasledujú posledné dve náročné etapy. V piatok množstvo krátkych stúpaní, ale žiadne cieľové. V sobotu tvoja obľúbená časovka, aj keď, samozrejme, tebe by viac vyhovovala čistá rovina a viac kilometrov.
 
Uvidíme. Zajtra bude opäť tím chcieť mať niekoho vpredu. Či už to budem ja, alebo niekto iný, to sa vykryštalizuje v priebehu etapy. Piata etapa je veľmi ťažká, stále je to hore-dole, môže to všelijako dopadnúť. Samozrejme, nebudem nič vypúšťať, skúsim podať čo najlepší výkon.
Na časovku sa, samozrejme, teším. Je veľmi náročná, lebo je to rovnaká trasa ako zajtrajších posledných 24 kilometrov. Sú tam ťažké stúpania. Ale pôjdeme na špeciáloch a budú tam snáď aj rovinatejšie úseky, kde sa bude dať slušne zajazdiť. Problémom môže byť, že som tento rok ešte šiel iba jednu, aj tak veľmi krátku časovku, prológ na Paríž-Nice. Tú druhú do kopca nerátam, to nebolo ani na špeciáli. Vyhovuje mi celkom dobrá dĺžka, snáď sa mi ju podarí dobre zájsť. Ak človek má nohy, môže zájsť dobre akúkoľvek časovku.